בלוג-און

כסף כבר לא מסובב את העולם – מה עובדים באמת מחפשים במקום העבודה?

משכורת היא כבר מזמן לא הסיבה העיקרית של עובדים לבחור מקום עבודה. על פי מספר סקרים שנעשו בנושא שימור עובדים, רק 24% מעובדי דור ה-X טענו שיציבות כלכלית תשאיר אותם במקום עבודה. על פי סקר של CofaceBDI ומגזין TheMarker הערך החשוב ביותר לעובדים במקום העבודה נכון ל- 2019 הוא בכלל היחסים בתוך הארגון ולא השכר. כיום לעובדים יש ציפיות גבוהות מהמעסיקים לגבי תנאי העבודה, הרבה מעבר למשכורת שלהם. סיכמנו עבורכם מהם 5 הדברים הכי חשובים לעובדים במקום העבודה שלהם!

Good Vibes

אחד הדברים הכי חשובים היום לעובדים הוא האווירה במקום העבודה. לעובדים חשוב להרגיש שהם נמצאים במקום שנעים להם להיות בו חלק ניכר מהיום שלהם. כל מקום עבודה צריך לפעול ליצירת אווירה טובה בין העובדים בעזרת ימי גיבוש, Happy Hour ופעילויות דומות אשר יכולות לחזק את הקשרים ביניהם ולתת לעובדים תחושה שמשקיעים בהם. גם הנראות של מקום העבודה משפיעה על האווירה – עובדים אוהבים להרגיש שהם מגיעים למקום עבודה נקי, מאוורר ונוח. חשוב שיהיו מתקנים נוחים כמו למשל מטבחון מאובזר או מערכות דיגיטליות מתקדמות. ככל שהאווירה יותר חיובית העובדים נהנים יותר להגיע, מה שמגדיל את הסיכוי שיישארו במקום העבודה לאורך זמן.

מתוך Happy Hour קייצי במטה לוג-און

Bossing Around

מלבד האווירה החיובית, לעובדים חשוב לנהל מערכת יחסים טובה גם עם הבוס/ית. חשוב להם להרגיש שהם יכולים לפנות אליו/ה ושהם יקבלו מענה. מעבר ליחס המקצועי הם גם רוצים להרגיש שאכפת לו/לה מהם גם בפן האישי ולכן יצירת רמה מסוימת של קשר אישי פרואקטיבי היא חשובה מאוד לקשר ולשימור העובד במקום עבודתו. בסקר שבדק מהן התכונות החשובות אצל בוסים, נמצא כי שקיפות, זמינות, מתן תחושת ביטחון, אמונה ושיתוף פעולה הן התכונות החשובות ביותר שעובדים מחפשים אצל הבוסים שלהם. כאשר עובדים מקבלים מהמנהלים שלהם יחס חיובי, אנושי ובונה ניתן ליצור קשר בריא אשר יוביל את העובדים להיות שבעי רצון ממקום העבודה ובסופו של דבר גם להיות אפקטיביים יותר.

הגשמה עצמית

בשנים האחרונות ועם כניסתו של דור ה-Y לשוק העבודה עלה באופן ניכר הצורך של עובדים לעבודה בעלת משמעות. עובדים רוצים להרגיש שהם ממצים את היכולות שלהם, מקבלים הזדמנויות, עומדים באתגרים ועושים דברים בעלי ערך לעצמם, לעסק או לחברה. הם רוצים לחוש גאווה על היותם שייכים למקום העבודה ולכן יחפשו את המשמעות הזו גם על פני שכר – סקר שנערך ב׳הארווארד עסקים׳ בסוף 2018 חשף כי 90% מהאמריקאים יוותרו על תוספת בשכר לטובת עבודה משמעותית יותר. גם שילוב של התנדבויות ותרומה לקהילה במקום העבודה יגרמו לעובדים להרגיש משמעותיים ויתנו לעסק ערך מוסף הן בעיני העובדים והן כלפי חוץ.

מחפשים את העבודה הבאה שלכם בהייטק? >>>

הערכה והכרה בהישגים

לעובדים חשוב להרגיש מוערכים על העבודה הקשה שלהם. כאשר עובד מקבל הערכה על העבודה שלו הוא חש כי הוא חיוני למקום העבודה ושהדבר ניכר גם בדרגים הגבוהים. ההערכה יכולה להתבטא בהכרת תודה "פשוטה", במכתב או בתעודה. במקרים אחרים ההערכה יכולה להיות פומבית – מול לקוחות או שותפים עסקיים או בטקס הערכה מול כל עובדי החברה. בשורה התחתונה – ההחלטה כיצד להביע הערכה ותודה תלויה במעסיקים. מה שחשוב הוא שהעובדים ירגישו נחוצים ובעלי ערך.

מתוך טקס הערכת עובדים וותיקים ומצטיינים באירוע ראש השנה 2019 של לוג-און

טוב… הכסף גם חשוב

לא ניתן לומר כי שכר אינו מהווה גורם משמעותי בבחירת מקום עבודה, אך בשנים האחרונות חשיבותו ירדה באופן משמעותי. בעבר השכר היה הגורם העיקרי והמכריע בבחירת מקום עבודה, כאשר היום הבחירה נעשית על ידי שקלול של מספר גורמים. המשכורת לרוב תתבסס על המיומנות והניסיון של העובד, היצע וביקוש בשוק, מיקום גיאוגרפי וותק בחברה. כאשר העובדים מרגישים כי השכר אכן משקף את יכולתם ותכונותיהם, תוך לקיחה בחשבון של הגורמים הנוספים המשפיעים על הבחירה, העובדים יהיו מרוצים משכרם וממקום עבודתם.
עובדת בונוס- בונוסים הם תמיד דבר טוב! כאשר עובדים עומדים ביעדים או פשוט עושים עבודה מעולה- בונוסים יהיו דרך טובה מאוד להביע את הערכה! 😉

השוק משתנה כל הזמן וכך גם הצרכים של העובדים ממקום עבודתם. המעסיקים חייבים להיות מעודכנים באופן שוטף במה שקורה בשטח על מנת לשמור על שביעות רצונם של העובדים. לוג-און היא חברה הדואגת לשים את צרכי העובדים כערך עליון. תוכלו לקרוא עוד על הפעילות של לוג-און באתר החברה וכמובן להגיש קורות חיים למשרות הייטק וטכנולוגיה.

 

מחפשים את העבודה הבאה שלכם בהייטק? >>>

דברו איתי כדי למצוא את המשרה הבאה שלכם!