בלוג-און

זהירות! – 5 דגלים אדומים שיכולים לצוץ במהלך ראיון עבודה!

בבסיסו, ראיון העבודה הוא מקומו של המעסיק לבחון את כישורכם והתאמתכם למשרה ולחברה אליה אתם מתמיינים. אך לא פחות חשוב והכרחי עבורכם, זו ההזדמנות להבין ולראות אם המשרה או אפילו מקום העבודה מתאים לכם! בכתבה זו נציג את ה-"דגלים האדומים" שיכולים לצוץ במהלך ראיון העבודה, רגעים שבהם כדי אולי לעצור ולחשב מסלול מחדש. ראו הוזהרתם!

1. זלזול בזמנכם

אתם מרוגשים, התכוננתם, ועברתם על קורות החיים שלכם כמה פעמים. אבל איפה המראיין? איחורים הם אומנם מכה קשה בעולם העסקי, וכנראה שתיתקלו בו בכל מקום עבודה. אך איחור חריג של המראיין יכול להוות גם דגל אדום על דרך ההתנהלות של החברה. זלזול בזמן לא רק בא לידי ביטוי באיחורים, אם אתם מבחינים שהמראיין: קורא את קורות החיים שלכם בפעם הראשונה מולכם, עונה לטלפונים או הודעות באמצע הפגישה ומראה זלזול כללי כלפי הזמן הקצוב שיש לכם לניהול הראיון, אולי זה הזמן להבין שזה לא המקום בשבילכם.

2. אווירה רעילה באוויר

כולם צריכים להרגיש בטוחים ומכובדים במקום עבודתם ואין ספק שאם תרגישו חוסר כבוד או הטרדה בראיון זהו דגל שחור מובהק. אבל לפעמים הסביבה הרעילה לא מופנית אליכם, מראיינים לפעמים נוהגים ללכלך את קודמכם בתפקיד אליו אתם מתמיינים, או להציג נקודות חולשה בחברה באמצעות דוגמאות על תפקודם של אנשים באופן אישי. כל אלו יכולים להעיד על אווירה רעילה במשרד ותרבות עבודה בעייתית שלא מתאימה לכולם אז קחו החלטות בהתאם.

3. בקשה לתשלום

בקשות לגיטימיות בראיון עבודה: לעשות מבחן בית, לקבוע מועד לראיון נוסף, לבקש המלצות. בקשה לא לגיטימית: תשלום עבור התקדמות לשלב הבא – גם אם הדבר מוצג כתשלום עבור בדיקות כאלו ושונות עבורכם אין הגיון בלבקש מכם תשלום. ראו זאת כדגל אדום ואו שתעמדו על זכותכם לא לשלם או התקדמו לראיון הבא.

4. חוסר שליטה של המראיין

כפי שכבר הסברנו קודם, על אף שכמרואיינים אתם על הכיסא החם בראיון העבודה, זוהי גם ההזדמנות שלכם לבחון את המראיין. אם אתם מבחינים שהמראיין אינו שולט ברבדי המשרה שאליה אתם מתמיינים, מתקשה לענות על שאלות בסיסיות שלכם וחלילה משדר פחות הבנה בתפקיד מכם, שווה לערוך מחשבה מחודשת על מקום העבודה הנ"ל ומידת הרצינות שקיימת בהם.

5. פסים אישיים

מטרתו של המראיין הוא בסופו של יום להבין האם הבן אדם שעומד מולו מתאים למשרה המוצעת. בתהליך קורה שעולות שאלות או דוגמאות מהחיים האישיים. סיפורים ונקודות ציון כאלו יכולים להצביע הרבה על מי אתם כאנשים ולהראות למראיין מה מכך תוכלו להביא לסביבת העבודה, אך כמובן שלכל דבר יש גבול, אם אתם מרגישים שהמראיין מתעכב על פרטים אישיים, שואל שאלות מכוונות על זוגיות ומשפחה, או אפילו משתף יותר מידי מחייו האישיים שלו, זה הזמן לשים גבולות מחדש.

מקווים שמדריך זה יעזור לכם לנווט בין הדגלים האדומים שיכולים לעלות בראיונות העבודה, זכרו תמיד לא להמעיט מהערך העצמי שלכם ולא להתפשר על מקומות עבודה שלא יכבדו אתכם.

אנחנו בלוג-און כאן כדי לתמוך בחיפושי העבודה שלכם ומציעים לכם המון משרות שוות במגוון תחומים טכנולוגיים ממש כאן! >>>

שיהיה בהצלחה!

דברו איתי כדי למצוא את המשרה הבאה שלכם!