בלוג-און

למנף את הקריירה – המסע הלא שגרתי של המנופאי שעשה הסבה להייטק

סיפורי הסבה להייטק הם כבר נושא שבשגרה, אבל מי מכם שמע על מנופאי שהפך למפתח אסמבלר בהכשרה אחת? אלברט, בן 34 מבאר שבע, עובד כבר קרוב לשנתיים כמפתח אסמבלר בלוג-און ומספק מטעמה שירותי פיתוח עבור אחד מלקוחותינו המובילים בתעשיית ההייטק. מדובר בשנתיים מרתקות שכללו תהליך מיון מוקפד ומפרך, וסיום בהצלחה של כ-4 חודשי הכשרה אינטנסיביים, אך ללא ספק מתגמלים, בלוג-און. את דרכו בשוק העבודה התחיל אלברט דווקא בענף הבנייה, כשעבודתו האחרונה בענף הייתה לא פחות מאשר על המנוף. עם סיפור הצלחה לא שגרתי שכזה, היינו חייבים לתפוס אותו לשיחה. הכנו שאלות, התמקמנו במשרדי הלקוח וישבנו אחד על אחד עם אלברט, שגולל בפנינו את סיפורו. והכול, חשוב לציין, בנועם הליכות וענווה מוחלטת.

הסבה

ספר לנו קצת רקע על איך הגעת לעבוד כמנופאי ובעיקר – מאיפה האומץ?

"זה התחיל כשלמדתי בטכניון. עברתי בין כמה תארים ולמרות שהלימודים היו מאוד מעניינים, לא באמת הצלחתי להתחבר למסגרת האקדמית. במקרה, באותו זמן הייתה באזור האוניברסיטה בנייה של מבנה חדש. ככה שכל צעד שהייתי הולך היה מנוף שמסתכל עלי מלמעלה. זה סקרן אותי, אז התחלתי לברר לגבי העבודה במנוף. במשך 4 שנים הייתי מנופאי, אין ספק שזאת עבודה לא קלה, עם המון אחריות ובתנאים לא פשוטים בכלל."

אז מה גרם לך לרדת מהעננים לקרקע ולהתעניין בהסבה להייטק בתחומי הפיתוח?

"חשוב להבהיר שלא שכל מנופאי או אדם העובד בענף הבנייה יכול ברגע אחד לעשות הסבה מוחלטת לעבודה כמתכנת. כן הכרחי, מהניסיון שלי, שיהיה רקע מסוים בתכנות. אני מאז ומתמיד מתעניין בעולמות המניות והבורסה, ומשם התגלגלתי גם לתכנת. הייתי קם ב-4 וחצי לפנות בוקר ומתחיל לתכנת כתחביב. לכן, חשוב לי להדגיש שמהחוויה שלי, ללא רקע, התמדה ותשוקה לתחום התכנות יהיה קשה עד כדי בלתי אפשרי להיכנס לעולם הפיתוח."

למה דווקא פיתוח אסמבלר?

"האמת שזה קרה ממש במקרה, גללתי בפייסבוק ופתאום נתקלתי במודעה של הכשרת מפתחי אסמבלר מבית לוג-און. פרט להפתעה ולפתיחות, מה שתפס אותי במודעה יותר מהכול הן צמד המילים: "עבודה מובטחת". רציתי בעיקר את ההזדמנות להשתלב בעבודה כמתכנת. באותו זמן השאלה של איזו תוכנה ושפה פחות עניינה אותי, וההכשרה של לוג-און הייתה נראית כמו הזדמנות מעולה ומבטיחה."

משתלם לעשות הכשרה ממוקדת ואינטנסיבית כמו בלוג-און?

"זה אולי מאוד אינטנסיבי ללמוד במשך 4 חודשים, 5 פעמים בשבוע מהבוקר ועד הערב, אבל יש לזה גם לא מעט יתרונות. קודם כל זה חוסך המון זמן – וזמן זה כסף. אני לא אומר בהכרח לוותר על תואר אקדמי, אבל הכשרה כזו יכולה להיות התחלה מעולה למי שלא לגמרי בטוח במה שרוצה ללמוד, מניסיון. ברמה המקצועית, שמוליק, עמי וגד, המרצים בהכשרה, היו מעולים, מקצועיים, עם ניסיון מטורף שמתפרש על 40 שנים בתחום לכל אחד. לא הזיק גם שהלימודים התקיימו באתר הלקוח אליו התמיינתי לאחר ההכשרה. בסופו של דבר, יצאתי מהתהליך מאוד מרוצה ומורווח מכל הכיוונים – גם קיבלתי ידע וכלים מקצועיים לחיים שקשה לרכוש לבד, וגם עבודת תכנות בחברה נחשבת. ברמה האישית, צברתי מכל התהליך קשרים וחברים לחיים ואנחנו עדיין שומרים על קשר ונפגשים עד היום."

ועכשיו, אחרי שכבר צברת ניסיון בתחום – למי מתאים לבחור דווקא אסמבלר?

"בניגוד לשפות צעירות ומוכרות יותר כמו Python או Java, אסמבלי היא שפה ותיקה, שגם נחשבת הרבה פעמים פחות "נחשקת" בעולם הפיתוח. אבל זו טעות להסתכל עליה ככה. תוכנת האסמבלר, כמו המנוף, היא כלי ואמצעי שאיתו יוצרים ובונים משהו. העבודה כמפתחי אסמבלר היא מאוד מגוונת ויש מקום לעבודה עצמאית לצד עבודה צוותית וחברתית. כן, זה אולי תחום נישתי ומורכב יותר שקשה להיכנס אליו ללא הכשרה ממוקדת, אבל מצד שני, זה גם מה שהופך אותו לבלעדי ומבוקש עבור חברות רבות בשוק. ככה שברגע שמצליחים להיכנס לתחום האסמבלר וצוברים מספר שנות ניסיון, מרוויחים ביטחון תעסוקתי. אם פחות מתאים לכם לדלג בין ארגונים ולעבור מסכת ראיונות תמידית, למשל, יכול להיות שלעשות הסבה לפיתוח אסמבלר יהיה נכון גם עבורכם."

הסבת מקצוע, ובפרט הסבה למקצועות הייטק היא לא דבר שהולך ברגל. זהו תהליך שדורש לא מעט זמן, מאמץ, תעוזה, נחישות והתמדה. אבל אם יש משהו שאפשר לקחת מסיפורו מעורר ההשראה של אלברט הוא שאם באמת רוצים – אפילו השמיים הם לא הגבול.

הגיע הזמן שנמנף לכם את הקריירה לגבהים חדשים – מגוון משרות בחברות מובילות בשוק מחכות לקו"ח שלכם>>>

מחפשים עובדים מקצועיים מעולמות הפיתוח והתשתיות? בואו נכיר!>>>

דברו איתי כדי למצוא את המשרה הבאה שלכם!