בלוג-און

"אבל אני אוהב להיות בבית…" – על עבודה מהבית ועל פרילנסרים

הרהרתם פעם ברעיון של עבודה מהבית? יש אנשים שאוהבים לקום בכל בוקר, להתארגן ולצאת לעבודה ונהנים מסביבת המשרד התוססת ומהמפגש עם הקולגות. לעומתם, יש את אלו שמעדיפים לעבוד לבד או בשקט, בבית או בבית קפה עם פלייליסט המוזיקה האישית שלהם. יש את אלו הנהנים להתלבש בלבוש עסקי, ויש שיוותרו על ההתגנדרות ויקפצו על ההזדמנות להישאר לעבוד בפיג'מה. יש שזקוקים לשעות עבודה גמישות ויש את אלו שיסתדרו עם עבודה בשעות קבועות 5 ימים בשבוע.

פרילנסרים ואנשים שעובדים מהבית – המאמר הזה בשבילכם!

עבודה מהבית טומנת בחובה יתרונות וחסרונות, כמו כל דבר בחיים. הנה העיקריים שבהם:

עבודה מהבית – יתרונות

  • מתי שבא לכם, איך שבא לכם: עבודה מהבית הינה בשעות נוחות ומתבצעת גמישה. למי זה יתאים? סטודנטים, הורים לילדים קטנים, אנשים שנהנים מעבודה עצמאית, אנשים שמעוניינים לעבוד בעבודה נוספת להשלמת הכנסה ועוד. בעבודה מהבית או בעבודה כפרילנסרים, תוכלו (ברוב הפעמים) לבחור מהן השעות הנוחות לכם לעבודה. במידה ואתם שכירים שעובדים מהבית, ייתכן ותקבלו טווח מסוים של שעות בו תתבקשו לעבוד. למרות זאת, תוכלו לנתב את השעות לזמן ואף לימים הנוחים יותר עבורכם.
  • פחות זמן בדרכים: בדרך כלל, בעבודה בה שכרכם מתומחר לפי שעות, זמני הנסיעות לא כלולים. אמנם משלמים לכם על עלות הנסיעות,  אך את הזמן בו העברתם בפקק באיילון אף אחד לא יחזיר לכם. יתרון נוסף בעבודה מהבית הוא תיעול הזמן שלכם וצמצום הזמן המיותר בדרכים ובפקקים.
  • בשבילי הפוך גדול בבקשה: במקום להגיע לאותו המשרד יום אחר יום. תוכלו לגוון ב"משרד" שונה לפי בחירתכם. בתי קפה רבים הנקראים "קפה אינטרנט" נערכים לקליטת "אנשי הלפטופים", הפרילנסרים והעובדים מהבית. אין ספק שכיף מדי פעם לפתוח את הבוקר בסביבה נעימה עם קפה ומאפה. מלבד אפשרות זו תוכלו לבחור לעבוד בכל מקום שמאפשר לכם wi-fi, אפילו בפארק השכונתי עם נקודת Hot-Spot. וכמובן – חללי עבודה משותפים, שהיום מאוד פופולריים בשל הנוחות, המשאבים והאופציה ליצירת נטוורקינג. אז איפה תעבדו מחר?

עבודה מהבית – חסרונות

  • זה רק אתם עם עצמכם: לפעמים זה נחמד שיש שקט מסביב, שעיניי המנהל/ת שלכם לא עוקבות אחר כל צעד ופעולה שלכם, אך אין ספק שזה גם יכול להיות מעט משעמם. במקומות עבודה רבים מתגבשת אווירה חברתית שנעים להיות חלק ממנה – לאכול צהריים עם החברים לעבודה, להיפגש בפינת הקפה ולספר איך עבר הסופ"ש או החג. עבור פרילנסרים רבים ועבור מי שעובד מהבית במיוחד, אווירה זו היא ממש לא חלק משגרת היומיום…
  • מה? איך? מה זאת אומרת?: בעבודה מהבית אתם מתמודדים עם תפקידכם פחות או יותר לבד. אם אתם עובדים מהבית כחלק מחברת מסוימת, תמיד תוכלו לקבל תמיכה והסבר מהמנהל/ת שלכם ולשאול מה לעשות. עם זאת, הרבה יותר פשוט להבין את מהות תפקידכם ואת הדרך שבה מצפים מכם לנהוג כאשר אתם נוכחים במשרד בצמוד לקולגות או המנהל/ת שלכם, על אחת וכמה בתחילת דרככם בתפקיד חדש. ומה באשר לעצמאים? כאן הכל בידיים שלכם, לטוב ולרע.
  • Great minds think a like: במידה ותפקידכם כולל חלק קריאטיבי ונדרשת מחשבה מקורית ומיוחדת, יותר נוח ומועיל לחשוב על כך תוך סיעור מוחות עם חבריכם לצוות או קולגות העובדים אתכם על אותו הפרויקט. בחשיבה לבד מהבית לפעמים נוצר חסם שפשוט לא מעלה אף רעיון יצירתי. הגעה למשרד יכולה לפתוח אתכם לרעיונות מיוחדים והבאת משהו מקורי לשולחן של המנהל/ת שלכם.

אז מה תבחרו? עבודה מהבית או עבודה מהמשרדים של אחד מהלקוחות שלנו? לוג-און מציעה לכם את שני הסוגים והבחירה בידכם! תוכלו לעקוב אחר משרות ההייטק שאנו מפרסמים מדי יום באתר, בקבוצת הפייסבוק ובקבוצת הלינקדאין.  אל תפספסו הזדמנויות שיתאימו לכם כמו כפפה ליד, או כמו כיסוי ללפטופ לצורך העניין…

דברו איתי כדי למצוא את המשרה הבאה שלכם!