בלוג-און

העתיד כבר כאן – ההמצאות הטכנולוגיות הכי מטורפות שקיימות היום

איך חשבתם שהעולם יראה בשנת 2021? פעם 2021 נשמעה לנו כמו שנה מסרט מדע בדיוני. שנה שבה כבר ניסע לעבודה ברחפניות, שנה שבה יהיו רובוטים שיסתובבו ברחובות, שנה שבה נוכל לפקוד על הטלוויזיה שלנו להידלק ולשאול את המקרר כמה חלב נשאר. חלקכם אולי כבר יודעים שמרבית מהטכנולוגיות האלו ממש לא רחוקות מהמציאות. אז איך באמת נראית שנת 2021? ריכזנו עבורכם כמה המצאות טכנולוגיות מטורפות שכבר קיימות בעולם היום!  

Internet of Things (IOT)

האינטרנט של הדברים היא אחת מההמצאות הטכנולוגיות הכי חמות היום. מה זה בעצם אומר? אינטרנט של הדברים הוא קונספט פשוט שמאחוריו עומדת טכנולוגיה מורכבת – רשת אינטרנט המחברת בין אובייקטים וחפצים באמצעות סנסורים ותוכנות המאפשרות להם להעביר דאטה ולתקשר ביניהם כמעט ללא צורך בהתערבות אנושית.  

איפה זה פוגש אותנו ביום יום? דמיינו שאתם נכנסים הביתה ומדליקים את האורות, המזגן, הטלוויזיה ואפילו התנור או הקומקום – הכל בלחיצת כפתור בנייד שלכם. עכשיו נסו לדמיין עיר שלמה שבנויה בצורה הזו או מערכות מורכבות שמסוגלות לדבר אחת עם השנייה ללא התערבות אדם. כשהעולם הפיזי פוגש את העולם הדיגיטלי – האפשרויות הן בלתי נגמרות!

מכוניות אוטונומיות

בכל מה שקשור לטכנולוגיות של מכוניות אוטונומיות זה כבר ממזמן הפך משאלה של האם זה אפשרי לשאלה של מתי זה יהיה נגיש לכלל האוכלוסייה. ענף המכוניות האוטונומיות נמצא בתהליך פיתוח מתמיד כבר מספר שנים, במדינות שונות בארה"ב מכוניות אוטונומיות כבר נוסעות באופן חופשי בכבישים וביפן קיים סטארט אפ שמנסה לקחת את זה צעד אחד קדימה ולגרום למכוניות אוטונומיות לרחף בשמיים!

מכוניות אוטונומיות הן אחת ההמצאות הטכנולוגיות שבאמת מבשרות שהעתיד כבר כאן. אבל כשהן ייכנסו לחיינו באופן מלא יהיה עלינו לשאול את עצמנו הרבה שאלות אשר נוגעות לתקשורת בין בני אדם בכבישים כדי שהטכנולוגיה המופלאה הזו תצליח לעזור לנו להקטין את כמות תאונות הדרכים.

 

מחשבים קוונטים

היום כבר קשה לדמיין עולם בלי מחשבים, כל העבודה שלנו, התמונות האישיות, חיי החברה שלנו – כולם מאוכסנים במחשבים שלנו שהולכים ונהיים דקים יותר ואלגנטיים יותר מיום ליום. לפעמים זה מרגיש שעולם המחשבים קרוב מתמיד לקצה גבול היכולת שלו, אבל בשנים האחרונות חברות רבות עובדות על פיתוח מחשב שעובד בדרך אחרת לגמרי.

המחשב הקוונטי הוא המצאה טכנולוגית המשתמשת במכניקת קוונטים כדי להגדיל באופן מאסיבי את כוח העיבוד של המחשבים שלנו. גוגל אשר הצליחה לפתח מחשב קוונטי מעידה כי לקח למחשב הקוונטי שלה להשלים חישוב מורכב תוך 200 שניות, בעוד שאם היו נותנים את אותו החישוב למחשב הרגיל החזק ביותר היה לוקח לו לבצע את התהליך כ- 10,000 שנים!

בתים בהדפסת תלת מימד

מדפסות תלת מימד הן עוד אחת מההמצאות הטכנולוגיות המדוברות ביותר בשנים האחרונות. היום זה כבר ידוע שאפשר להדפיס כמעט הכל בתלת מימד – איברים, אוכל, צעצועים, אבל האם ידעתם שיש חברות שמדפיסות בתים?
הבית הראשון שהודפס בתלת מימד אי פעם ממוקם בטקסס, ארצות הברית. הוא נבנה בתוך 24 שעות בלבד בפחות מ-4,000 דולר.

אחרי ההצלחה המסחררת של הבית המודפס החברה קיבלה הרשאה רשמית להשתמש בטכנולוגיות שלהם בשביל להפיק ייצור המוני של בתים מודפסים. בתים מודפסים עשויים להיות פתרון מדהים וזול לשכונות עוני ולכן החברה המדוברת מתמקדת כרגע בבניית בתים במדינות עניות בדרום ארצות הברית.

רחפנים מבוססי AI

רחפנים הנשלטים באופן ידני ומרחוק כבר קיימים מספר שנים והיום ניתן להשיג אותם ולהפעיל אותם באופן פרטי די בקלות. אבל שילוב של רחפנים עם טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI)  זה כבר לוקח אותנו כמה צעדים קדימה. שילוב של AI ברחפנים מאפשר להם לאסוף ולהשתמש בנתונים וליישם פקודות באופן עצמאי. בזכות AI רחפנים הופכים להיות מכשיר נייד חכם שיש לו שימושים נרחבים כמעט בכל תחום שתוכלו לחשוב עליו – מבצעי חילוץ והצלה, פיקוח על אתרי בנייה ואפילו העברת משלוחים.

במהלך משבר הקורונה ממשלת סין משתמשת ביכולת של רחפנים לשדר לאחור תמונה בזמן אמת כדי לפקח על אזרחים שלא שמים מסכה ברחובות. רחפנים אפילו הצליחו להיכנס לעולם האופנה כשענקית האופנה דולצ'ה וגאבנה השתמשה ברחפנים כדי ש"ידגמנו" את קולקציית התיקים של אותו החורף במילאנו.

עם כל ההמצאות הטכנולוגיות האלו מי יודע איך יראה העתיד! אולי בעשור הקרוב נוכל לנעול את הדלת ולכבות את האורות מהטלפון כשאנחנו יוצאים מהבית שהודפס במדפסת תלת ממדית, לנסוע ברכב האוטונומי שלנו לעבודה ולעבוד על מחשב קוונטי שמריץ תהליכים של עשרות אלפי שנים בכמה שניות בודדות 😉

פיתוחים טכנולוגיים מרגשים אתכם? מחפשים עבודה בהייטק? הגעתם למקום הנכון! שלחו לנו קורות חיים ונמצא את העבודה הבאה שלכם בהייטק >>>

דברו איתי כדי למצוא את המשרה הבאה שלכם!