בלוג-און

לא רק בתל אביב – משרות ההייטק החמות שתוכלו למצוא בירושלים!

כשאומרים "הייטק בישראל" לרוב קופצת לראש אותה התמונה המוכרת של קו הרקיע של תל אביב. אבל בשנים האחרונות סצנת ההייטק בירושלים קמה לחיים והיא רק הולכת וגדלה. לפי מכון ירושלים לחקר מדיניות בירושלים קיימות 405 חברות הייטק פעילות. הנתון הזה מפתיע אתכם? כדאי שתמשיכו לקרוא, בירת ההייטק של ישראל הולכת להדהים אתכם!

הבירה הפורחת

זה לא סוד שירושלים עברה מהפך של ממש, בעלות של 150 מיליון שקלים עברה העיר שיפוץ מהפכני החל מבנייה וטיפוח של פארקים ועד חידוש כבישים שלא שופצו כבר עשרות שנים. מהפך מרשים עוד יותר נרשם בנתוני ההגירה השליליים מהבירה. השנה, מספר האנשים שעזבו את ירושלים הוא הקטן ביותר מזה עשור ומתוך כלל היוצאים מהעיר 64% עברו ליושבים בתוך מטרופולין ירושלים כך שהם עדיין שומרים על ירושלים כמרכז חייהם.

בירת ההייטק

אז איך הפכה העיר הותיקה למרכז חדשנות מתפתח? רק בחודש ספטמבר נחנך מתחם Margalit Startup City בבית הדפוס הממשלתי הישן. המתחם הוקם לטובת סטרטאפים, חברות רב לאומיות ומרכז מחקר ופיתוח. במקביל לכך, יצאה עיריית ירושלים עם פרויקט ה"סיליקון ואדי" שמהווה תוכנית אסטרטגית גדולה במסגרתה צפויים להיבנות כ-200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה בדגש על תחום ההייטק. בנוסף לכל זה, בירושלים יש מס מופחת לחברות הייטק כך שלחברות יש אינטרס גדול לבוא לעיר. ראש עיריית ירושלים הנוכחי, משה לאון, מקדם פרויקטי בנייה רבים לטובת הגדלת שטחי התעסוקה באזורים כמו הר חוצבים וגבעתם רם.

תעסוקה ירושלמית

אז אילו סוגי משרות תוכלו למצוא בבירת ההייטק החדשה? מכון ירושלים לחקר מדיניות מזהה גדילה משמעותית בתעשיית הבינה המלאכותית בירושלים בחמש השנים האחרונות. בנוסף, גדל העיסוק במדעי החיים וב-COVID 19. מעבר לתחומים אלו, תוכלו למצוא בירושלים מגוון משרות טכנולוגיות במשרדים ממשלתיים. משרות אלו מגוונות במיוחד ונפרשות על כלל תחומי ההייטק – ניהול פרויקטים, תמיכה טכנית, אבטחת מידע, בדיקת תוכנה, משרות פיתוח, משרות סיסטם וכמובן גם משרות ניהוליות. למשרות אלו יתרון נוסף מול הסטארט אפים התל אביביים, הן מקנות יציבות תעסוקתית לאורך זמן, חשיפה לפרויקטים חדשניים ומשמעותיים בתחום הממשלתי והציבורי והן ידידותיות במיוחד לאלו שחשוב להם איזון בין בית לעבודה. משרות אלו ברובן מאפשרות סביבת עבודה מותאמת עבור המגזר הדתי שכן החברות מקפידות ליצור תנאים נוחים ומתאימים לכלל עובדיהן תוך התחשבות במגזרים השונים המחפשים תעסוקה בעיר. עוד המכון בדק ומצא כי אחוז שרידות העסקים בירושלים הוא הגבוה בישראל – 57% מהעסקים בתחומי ההייטק בירושלים הצליחו לשרוד במשך חמש שנים לעומת 48% בתל אביב ו-55% בחיפה.

לכל משרות ההייטק בירושלים >>>

לא רק לירושלמים

נוח לכם להישאר תל אביביים? תחשבו על זה שוב! מכון ירושלים לחקר מדיניות מצא כי השנה עלה מספר המועסקים המגיעים לירושלים מתל אביב ב-43%, בעוד שמספר הירושלמים שעושים את דרכם אל תל אביב לא עלה בכלל בשנה האחרונה. תחנות הרכבת החדשות שנפתחו בירושלים לאחרונה מייתרות את הנסיעה ברכב ומדלגות על הפקקים בכניסת לעיר, ובכך מקרבות את ירושלים לאחותה הרחוקה תל אביב באמצעות נסיעת רכבת נוחה של 45 דקות בלבד!

Jerusalem Wants You

אז בזמן שיוקר המחייה בתל אביב רק ממשיך לעלות, התעשייה הטכנולוגית בירושלים נהנית מהטבות וממשיכה לצמוח ולהציע עוד ועוד משרות מאתגרות, יציבות ומגוונות. סצנת ההייטק הירושלמית כוללת כעת מתחמי עבודה משותפים, מרכזי הייטק מטופחים, עשרות כנסים מקצועיים ומיטאפים ועוד המון יוזמות טכנולוגיות חדשות. והחדשות הטובות באמת? הדרישה לעובדים טכנולוגיים בירושלים רק הולכת וגוברת! לירושלים יש מגוון משרות טכנולוגיות להציע לאנשי מקצוע איכותיים מתחומים שונים בהייטק.

תפסנו את ציון ב. עובד חברת לוג און בירושלים לשיחה קצרה:  "מה שאני אוהב בעבודה בירושלים זה שאנשים מגיעים מכל קצוות הארץ, לא רק מירושלים עצמה או מהסביבה, אפילו מהמרכז ומהדרום! יש כאן תחושה של אותנטיות של ירושלים – זה מתחיל מהאוויר הטוב שנושמים וממשיך לאנשים המיוחדים שפוגשים. אם בתל אביב הכל מלחיץ ומהיר, כאן יש תחושה של רוגע. פתאום אתה לא מרגיש את ההבדלים בין האנשים, זה פשוט לא בולט. לא משנה לאיזה מגזר משתייכים, הכול מתערבב טוב, כי בסופו של דבר כולנו עוברים חוויית עבודה משותפת וזה מה שמיוחד לירושלים!"

רואים את עצמכם במשרה טכנולוגית ירושלמית? יש לנו מגוון משרות להציע עבורכם! >>>

דברו איתי כדי למצוא את המשרה הבאה שלכם!